Biuletyn Informacji Publicznej Biuletyn Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Elektroniczne biuro obsługi mieszkańca

Raport o stanie Gminy Błażowa

Drukuj
Raport o Stanie Gminy Błażowa

Zgodnie z art. 28 aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2023r. poz.40 ze zm.) burmistrz przedstawia radzie gminy raport o stanie gminy za rok poprzedni w terminie do dnia 31 maja. W debacie nad raportem o stanie gminy zabierają głos radni oraz mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób, do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Błażowej.
Zgodnie z ust. 8 art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym "Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia". Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Zgłoszenia osób chętnych do udziału w debacie będą przyjmowane w Urzędzie Miejskim w Błażowej, Pl. Jana Pawła II 1, 36-030 Błażowa, w pok. nr 13 w godzinach pracy urzędu.